Wednesday, December 16, 2009

varför ringer du inte ditt iPhone-helvete?

Om jag köper en iPhone för 6000 spänn så skulle det ju vara bra om den åtminstone ringde. När den är inställd på att ringa alltså. Efter at ha dubbelkollat att den inte stod på 'silent' 100 gånger och startat om den 10 gånger började jag nästan tro att det var meningen. Att Apple liksom visste bättre än jag och tyckte att jag borde ha en iPhone som inte låter när den ringer. Så jag förberedde mej på att gilla läget. Sen visar det sej att fanskapet har en 'hardware switch' på sidan, ovanför volymknappen som man kan stänga av ljudet med. Inte allt ljud såklart, den spelar ju musik och låter när man får meddelanden etc ändå, men just ringsignalsljudet. Varför? Kom inte och säg att det inte var någon uttråkad datanörd som satte dit den funktionen bara för att jävlas med folk.